Coraz częściej pracujemy przed komputerem. Co najmniej osiem godzin spędzonych w pozycji siedzącej nie sprzyja naszemu zdrowiu. Warto więc dobrać odpowiedni fotel biurowy, który ograniczy negatywne skutki takiego trybu pracy. Jakie więc powinien mieć cechy i na co powinniśmy zwracać uwagę przy jego zakupie?
Fotel nie powinien służyć jedynie siedzeniu. Musi zapewniać nam również odpowiednią postawę ciała, tak, by podczas kilkugodzinnej pracy przed komputerem, nie wyrządzić sobie szkód. Mowa tu przede wszystkim o kręgosłupie, który przy złej pozycji może generować ogromny ból.
Maksimum regulacji
Regulowany fotel biurowy jest przydatny z kilku względów. Po pierwsze będzie można go dostosować do więcej niż jednej osoby. Dzięki temu, można wyregulować nie tylko wysokość siedzenia, ale również wysokość zagłówka, podłokietników i kąt odchylenia. W ten sposób jesteśmy w stanie dopasować fotel w stu procentach do danej osoby.
Regulowana wysokość jest niezwykle ważna w doborze krzesła. Pozwala dostosować wysokość siedziska względem biurka oraz prawidłowo ułożyć stopy na podłodze. Zakres regulacji powinien mieścić się między 40 a 50 cm od podłoża, natomiast siedzisko powinno być pochylone w zakresie od 3 do 5 stopni w kierunku oparcia.
Dobrze, gdy fotel biurowy posiada także regulowane podłokietniki, dzięki czemu można swobodnie wspierać ręce podczas pracy. Każdy taki ergonomiczny fotel powinien mieć podłokietniki z minimalną regulacją góra-dół. Istnieją natomiast również podparcia 3D i 4D, które regulowane są w wielu płaszczyznach. Oprócz podstawowej funkcji mogą również ustawiać w poziomie przód-tył oraz na zewnątrz-do wewnątrz.
Stabilne oparcie
Fotel biurowy powinien gwarantować stabilne oparcie. Najlepiej gdyby było profilowane do kształtu kręgosłupa i zapewniało ruchome podparcie lędźwiowe. Powinno być wypukłe w okolicy odcinka lędźwiowego, a wklęsłe na wysokości klatki piersiowej. Takie wyprofilowanie odciąży mięśnie grzbietu. Krzesło powinno zapewniać użytkownikowi na stałe oparcie w każdej chwili. Regulowane, odchylane, daje możliwość odciążenia pleców w przerwach od pracy, natomiast źle dobrane, będzie powodowało pogłębianie lub spłycenie krzywizn kręgosłupa.
Synchronizacja
Coraz więcej foteli biurowych wyposażonych jest w funkcję mechanizmu synchronizacji. Oznacza to, że siedzenie dopasowuje się do każdej zmiany pozycji i podąża za siedzącym. Jest to bardzo ergonomiczne rozwiązanie, dzięki któremu możemy uniknąć między innymi bólu głowy i pleców czy drętwienia nóg. Ponadto, funkcja ta znacznie zwiększa komfort użytkowania.
Materiał ma znaczenie
Istotną kwestią przy wyborze fotela biurowego jest również materiał, z jakiego jest wykonany. Na rynku dostępne są przeróżne tkaniny, którymi wyściełane są siedzenia. Unikać powinniśmy przede wszystkim materiału skóropodobnego, które w upalne dni mocno się nagrzewa, klei się do ciała i pojawia się dyskomfort siedzenia, a my jesteśmy mniej wydajni.
Zdecydowanie lepszym wyborem będzie fotel wykonany z siatki. Gwarantuje on najlepszą cyrkulację powietrza, co jest bardzo ważną kwestią zwłaszcza w gorące dni. Siatka dopasowuje się do ciała, przez co krzesła nią wyściełane są bardzo wygodne. Wadą jednak może być niska odporność na zabrudzenia.
Kolejną propozycją jest skóra naturalna, która na pewno zachwyci swą elegancją, a także niezwykłą wygodą. Aby cieszyć się jednak takim fotelem, trzeba na niego przeznaczyć większą sumę pieniędzy, w porównaniu do tych siedzeń, wykonanych z miękkich tkanin.
Przy wyborze fotela biurowego nie powinniśmy kierować się tylko jego wyglądem i ceną. Warto zwrócić uwagę na czynniki, które zwiększą nasz komfort pracy w pozycji siedzącej przed komputerem, ale i zadbają o nasze zdrowie. Więcej na lobos.pl.
Zostaw komentarz